Hudba, Móda, Lifestyle & Urban kultura

Cinema Umění

Celovečerní film Johany Ožvold The Sound is Innocent v předpremiéře na festivalu Lunchmeat

18 září, 2019

Celovečerní film Johany Ožvold The Sound is Innocent v předpremiéře na festivalu Lunchmeat

Dokumentární film režisérky Johany Ožvold The Sound is Innocent bude v české předpremiéře uveden 3. října 2019 na audiovizuálním festivalu Lunchmeat ve Studiu Hrdinů. Snímek je hravou a poetickou cestou do snového světa nahrávacích studií, elektronické hudby a experimentálního zvuku. Mapuje scénu elektronické hudby skrze šest významných osobností, mezi kterými je například zakladatel labelu Hyperdub Steve Goodman (Kode9), ředitel Institutu pro výzkum sonologie a elektroakustické hudby GRM Francois Bonnet (Kassel Jaeger) či zakladatel platformy Dirty Electronics John Richards. Film byl ve světové premiéře uveden na prestižním festivalu Visions du Réel v soutěžní sekci Burning Lights. Promítal se také v oficiální selekci největšího britského festivalu dokumentárních filmů Sheffield Doc/Fest 2019. Na festivalu DOK.fest München 2019 byl nominován na Cenu Arri Amira za nejlepší kameru. Předpremiéra na festivalu Lunchmeat je pro české diváky první příležitostí film zhlédnout.

 

Dokumentární snímek The Sound is Innocent představuje výseč současné elektronické hudební scény a vypráví nedávnou historii zvukového experimentu. Ve svém celovečerním debutu provede Johana Ožvold diváky tajemnou výzkumnou institucí. V archivech se nacházejí vzpomínky a útržky zásadních okamžiků vývoje elektronické hudby. Film tak osciluje mezi frekvencemi laděnými za železnou oponou, konfrontační francouzskou avantgardou a mnoha průkopníky zvukových experimentů.

 

Představí se klíčové osobnosti současného světa elektronické hudby: John Richards, anglický hudebník a teoretik elektronické a post-digitální hudby, který se proslavil jako zakladatel platformy Dirty Electronics; Steve Goodman aka Kode9, zakladatel labelu Hyperdub; Francois Bonnet aka Kassel Jaeger, ředitel Institutu pro výzkum sonologie a elektroakustické hudby GRM; Julian Rohrhuber, profesor aplikované informatiky a hudebník, který se podílí na vývoji open-source programovacího jazyka SuperCollider; Hannes Hoelzl a Alberto De Campo z UDK v Berlíně. The Sound is Innocent je osobitou generační reflexí elektronické hudby z hlediska proměn nástroje. Elektronická hudba se tak stává metaforou dnešního rychle se měnícího světa. Snímek vstoupí do distribuce v říjnu 2019.

 

 

OHLASY ZE ZAHRANIČÍ:

Od průkopníků elektronické hudby za železnou oponou, přes francouzské avantgardní skladatele až po postmoderní tvůrce digitálního umění – Johana Ožvold ve svém debutu vytvořila velmi působivou abstraktní krajinu, která vám utkví v paměti.

Giona A. Nazzaro – dramaturg festivalu Visions du Réel 2019

„The Sound is Innocent je jedinečný a dynamicky vystavěný dokument. Nabízí promyšlený, chytrý a invenční pohled na historii elektronické hudby.“

Magazín Backseat Mafia (UK)

 

“Po zhlédnutí musíte souhlasit s teorií, že elektronická hudba je architektonická. Spíše než byste ji poslouchali, musíte jí obývat.”

Exposed Magazine (UK)

 


Written by:



Leave a comment

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *