Dalniční alternativa k D1, která spojí západ a východ republiky pokračuje, koukni jaké úseky D35 se otevřou v příštím roce
Severní páteřní dálniční doprava, která by spojila Prahu s Ostravou a vznikla tak alternativa k D1, se buduje už od roku 1978, kdy byl zprovozněn první úsek mezi Olomoucí a Mohelnicemi v rámci dálnice D35.
V roce 1985 přibyl úsek v rámci D11 z Prahy až k Sadské a tím byly další úseky na dlouhou dobu pozastaveny. V roce 1990 přibyl ještě výjezd D11 k Poděbradům a pak jsme si museli pár let na další výstavbu počkat. Čekalo se dlouhých 16 let, když se v roce 2006 otevřel celkem dlouhý úsek z Poděbrad až před Hradec Králové.
O 3 roky později přibyl ještě úsek k víceúrovňové křižovatce u Opatovic nad Labem a tím byla část severní páteřní dopravy v rámci dálnice D11 dokončena. Vlivem politických zásahů se však výstavba na dalších 12 let zamrazila a my si museli na první úsek dálnice D35 počkat až do roku 2021.
To přibyl patnáctikilometrový úsek do Časů a o rok později přibyl další třináctikilometrový úsek do Ostrova. Kompletní spojení Prahy s Ostravou by pak mělo být dokončeno za 5 let, tedy v roce 2029, kdy budou dokončeny nejsložitější úseky z Opatovce do Mohelnic. Avšak už v příštím roce, bychom se měli dočkat dvou nových úseků v celkové délce téměř 18 kilometrů, budou jimi úsek Vysoké Mýto – Džbánov a Janov – Opatovec.