Jak bude vypadat nová čtvrť na pražském Žižkově, jejíž výstavba přijde na 20 miliard korun?
V hlavním městě je v posledních letech stavebně velmi rušno, alespoň co se týče bytové výstavby. Přesto je bytů stále nedostatek a ani tato zvýšená stavební aktivita nepostačuje poptávce.
Obvykle se vždy staví několik nových domů v rámci jednoho bloku. Na žižkovském nákladovém nádraží však vzniká něco unikátního, na obrovské ploše bývalého seřadiště vyrůstá přímo před očima celá čtvrť, která developera vyjde na 20 miliard korun.
Bývalé hlavové nákladové nádraží bylo otevřeno 1. března 1936 na ulici Jana Želivského a na svou dobu se jednalo o jedno z nejmodernějších a největších nákladních nádraží ve střední a východní Evropě, zaměřené především na zásobování hlavního města potravinami.
Svou činnost ukončilo v roce 2002 a její budoucnost byla nejistá. Objekt i přilehlé okolí chátralo až v roce 2009 došlo k zahájení této unikátní oblasti. Nejprve se samotné nákladové nádraží začalo přeměňovat na kulturní centrum, kde se začaly konat koncerty, výstavy a další kulturní akce, následně bylo rozhodnuto i o přeměně nejbližšího okolí v novou parkovou čtvrť.
Samotná památkově chráněná budova NNŽ bude zachována a rekonstruována. Mimo parkové čtvrti dále vznikne nová tramvajová trať, která se připojí v Olšanské ulici a povede kolem budovy nákladového nádraží až na východ k Jarovu, kde bude při ulici Habrová zakončena smyčkou.
Spolu s novou tramvajovou tratí vznikne i několik nových zastávek a také nové dopravní spojení Malešické ulice s ulicí Českobrodskou (nová Jarovská třída), které umožní posílení dopravních vztahů směrem k východu.
zdroje: https://iprpraha.cz/, https://www.central-group.cz/, https://cs.wikipedia.org/