Pizzofil – rozhovor se zakladatelem českého e-shopu s pizza tématikou
Pizza. Pokrm, který není třeba blíže představovat. Oblíbenost této italské pochoutky roste, a proto jsme se rozhodli dotázat se na pár otázek zakladatele českého e-shopu Pizzofil, který se zaobírá právě sortimentem s pizza tématikou, Lukáše Beyera.
Pizza je jedním z nejoblíbenějších jídel na světě. Odkud se tedy vzal nápad na e-shop se sortimentem s pizza tématikou? A proč vlastně pizza, souviselo to jen s její světovou oblibou?
Na obě otázky můžu odpovědět jednou větou. Protože my v naší firmě milujeme pizzu. Dlouhou dobu jsme si s myšlenkou založení e-shopu pohrávali a dlouho jsme se obávali úzkého tematického zaměření. Nakonec jsme si řekli, že to prostě zkusíme. Může to skončit dvěma způsoby – buď to bude tak „crazy“ nápad, že se to rozkřikne a bude z toho hit, nebo to bude propadák a my alespoň nasbíráme hromadu zkušeností. A tak jsme to prostě začali plánovat podrobněji a krátce nato spustili.
Momentálně si na e-shopu může člověk objednat věci jako trička, tašky nebo doplňky. Je něco, co plánujete přidat do svého sortimentu v rámci nynějšího ročního období?
Určitě ano. Jelikož máme léto a všichni plánujeme dovču nebo alespoň zakempit někde u vody, v nejbližších dnech budeme na e-shop přidávat nafukovací lehátka – jak jinak než ve tvaru pizzy. Také dokončujeme design pro vaky na záda a řešíme dodavatele. Určitě budou také k dispozici v průběhu léta.
Plánování jistě probíhalo na spoustě úrovních, ať už co se propagace týče tak celkového fungování e-shopu. Co všechno je podle vás potřeba pro zařízení takovéto formy startupu?
Ze všeho nejdůležitější je vědět, proč to vlastně děláte. Bez toho to minimálně za mě nejde. Pak je určitě potřeba elán, obětovat projektu maximum volného času a také se smířit s tím, že minimálně pár měsíců z toho nebude žádný profit. První měsíce opravdu vyžadují kapitál, ať už jde o nákup zboží, provoz webu, marketing a cokoliv dalšího. Všechno je potřeba z něčeho zaplatit a vzhledem k tomu, že rozjíždíme novou značku, kterou na trhu nikdo nezná, chce to spoustu času, než projekt začne být rentabilní. A s tím je určitě potřeba počítat od začátku.
Většina takových to projektů se neobejde bez problémů, vyskytla se i u vás nějaká obtíž během spouštění e-shopu nebo poté?
Vzhledem k tomu, že jsme zakládali e-shop ve dvou a oba jsme oborem nepolíbení, s obtížemi jsme se setkávali na všech frontách. Ale minimálně pro mě byla největším problémem právní stránka celé věci. Trošku jsem se bál při obíhání veškerých úřadů, sepisování obchodních podmínek, reklamačního řádu a ochrany osobních údajů, aby někde nevyvstal problém. Nicméně toto máme vyřešené, vše běží, jak má a pevně věřím, že problémy v tomto směru nadále nevyvstanou.
Doufám, že tedy vše bude probíhat tak jako doposud a žádné nečekané problémy se nedostaví. Na druhou stranu se chci zeptat, zda se objevil nějaký větší úspěch firmy?
Pro mě byla největším úspěchem první objednávka. V tu chvíli jsem ztratil veškeré pochyby o tom, že je to hloupý nápad a celý e-shop bude neúspěšný průšvih. A jako úspěch beru celkový vývoj – follows na instagramu neustále rostou, návštěvnost webu spolu s objednávkami také stoupá a zákazníci jsou spokojení (nebo alespoň nevíme o opaku), takže z toho máme radost.
Tím v podstatě odpovídáte na mou další otázku, jak se momentálně firmě daří?
Je těžké hodnotit po tak krátké době, jestli se daří/nedaří, ale jak jsem se již zmínil – počty lidí, kteří u nás objednávají nebo s námi aspoň drží krok a sledují nás, se neustále zvyšují, což nás těší a chceme si to dlouhodobě udržet.
Obchod je zatím jen dalo by se říct ve „virtuálním“ prostoru. Máte v plánu někdy otevřít i kamenný obchod nebo jenom výdejní pobočku?
Bavili jsme se o tom, nicméně to je otázka daleké budoucnosti. Zatím jsme stále ve fázi začínajícího obchodu a otevřít pobočku/výdejnu by se nám vůbec nevyplatilo. Jednak kvůli vysokým provozním nákladům a také proto, že naši zákazníci jsou rozprostřeni po celé republice a otevření pobočky na konkrétním místě by prakticky zasáhlo jen pár procent našich zákazníků, což nám opravdu nedává smysl.
Poslední a nejdůležitější otázka, ananas na pizze?
Záludná otázka. Já osobně proti tomu nic nemám, dlouho jsem v pizzerii objednával jedině Hawaii, ale asi se mi přejedla, takže teď se jí spíš vyhýbám.
Zdroje: https://www.pizzofil.cz/
https://www.instagram.com/pizzofil.cz